piątek, 30 grudnia 2011

Wino #3 Truskawkowe

Dostałem kiedyś słoik liofilizowanych, granulowanych truskawek. Stały sobie w słoiku ponad rok i nie miałem na nie pomysłu. W końcu mnie olśniło, można przecież zrobić z nich wino. Postawiłem na mocne aromatyczne wino. Według specyfikacji, 1kg suszonych truskawek odpowiada 10kg świeżych. Tyle truskawek powinno wystarczyć na 10l wina, ja jednak zacznę od 5l i potem się zastanowię czy rozcieńczać to bardziej.



Receptura:
1kg liofilizowanych truskawek
4l wody
1,3kg cukru
1 cytryna ze skórką, bez białego podskórza
150ml mocnej herbaty
Drożdże aktywne Bayanus G995 (pół paczki)

Harmonogram:
28-12-2011 Nastawienie fermentacji
28-01-2012 Pierwsze zlanie znad osadu + dodanie 1l przegotowanej wody. Zostawiam do wyklarowania.

Przygotowanie:
Zagotowałem 4l wody, rozpuściłem w niej cukier i truskawki. Zaparzyłem szklankę mocnej czarnej herbaty.
Obrałem cytrynę z żółtej skórki i wycisnąłem sok. Jak woda przestygła dałem wszystko do balonu i dodałem drożdże. Nie chciało mi się upłynniać drożdży więc nasypałem bezpośrednio. Nie widzę ostatnio sensu upłynniania drożdży aktywnych.


18-01-2012 Wino jeszcze pracuje, jest jedno "bulknięcie" na około 12 sekund. Poczekam aż spadnie do jednego na minutę.