środa, 28 grudnia 2011

Cydr chmielowo-imbirowy

Następny z serii cydrów smakowych, tym razem ze świeżym korzeniem imbiru i chmielem aromatycznym. Przy produkcji pachniało bardzo ładnie, mam nadzieję na fajny napój w stylu Gingersa.




Receptura:
11g chmielu aromatycznego lubelskiego
28g świeżego, startego korzenia imbiru
150g cukru dla wzmocnienia
5l soku kartonikowego

Fermentacja:
21-12-2011 Nastawienia fermentacji
24-12-2011 Dodanie 150g cukru
31-12-2011 Zlanie cydru na cichą fermentację
08-01-2012 Zabutelkowałem w 10 butelkach z użyciem 10 tabletek słodzika i 40g glukozy.

Przygotowanie:
Po zlaniu poprzedniego cydru chmielowego na cichą, postanowiłem zrobić nowy cydr na pozostałej gęstwie drożdżowej. Nie płukałem balonu z drożdży, tylko od razu nalałem 4l soku. Resztę soku zagotowałem i dodałem chmiel oraz imbir. Gotowałem całość 15 minut, przecedziłem przez drobne sito i bez chłodzenia wlałem do balonu. Fermentacja ruszyła prawie natychmiast.







24-12-2011 Fermentacja już praktycznie ustała ale postanowiłem tym razem cydr zrobić odrobinę mocniejszy. Odlałem szklankę cydru do garnuszka i zagotowałem. Rozpuściłem w tym 150g cukru i przelałem z powrotem do nastawu.